נכד של בכיר לשעבר במשרד החוץ נעצר בחשד לגל הצתות ביפן

שלמה ריזל | צילום: ויקיפדיה No Comments on נכד של בכיר לשעבר במשרד החוץ נעצר בחשד לגל הצתות ביפן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משטרת טוקיו עצרה את ישעיהו נודה, גבר יהודי בן 42 בחשד למעורבות בשורה של הצתות לאורך קווי רכבת בבירה. נודה נעצר באשמת מספר הצתות בפסי רכבת ומתקני רכבת בכמה אירועים במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר במחאה על השימוש בגרעין דבר שגרם לשיבושים בתנועת הרכבות ונזק.

נודה הוא בן לאבא יפני בשם טצויה ואמא יהודיה בשם דורית שאביה משה ברטור שימש בין השנים 1966-1972 שגריר ישראל בטוקיו (יפן) ושגריר לא-תושב בסיאול (דרום קוריאה), כמו״כ במהלך השנים 1961-1965 שימש ראש נציגות (שגריר) במשלחת ישראל לאו"ם בג'נבה (שוויץ) ובמהלך השנים 1948 עד 1961 שימש בתפקידים שונים במשרד החוץ בהם סגן מנהל המחלקה הכלכלית ולאחר מכן מנהל אגף כלכלה וסמנכ״ל בלשכת מנכ״ל. בשנת 2002 נודה הוציא או חידש תעודת זהות בכפר סבא אך מסתמן שהוא אזרח יפני.

התקשורת המקומית מדווחת על מעצרו של נודה כאשר מובלט את היותו חצי ישראלי. אביו של נודה בן 75 אמר כי בנו הפך למבקר קולני של מפעילי תחנת הכח גרעיניים לאחר האסון בפוקושימה בשנת 2011 ולקח חלק בהפגנות אנטי-גרעיניות. עוד הוסיף האב כי הוא לא מאמין שהבן שלו היה מבצע פשעים כאלה.

נודה נתפס ככה״נ בחודש אוגוסט לאחר שע״פ החשד השליך חפץ בוער לתחנת חשמל. מצלמות האבטחה הראו אדם שעוזב את המקום באופניים. המשטרה אמרה כי חיפשה את הבית של נודה ומצאו כובע בוקרים צהוב ואופניים דומים לאלו הנראים במצלמות האבטחה, בנוסף נמצא בדירה בקבוק פלסטיק המכיל נוזל דליק כנראה.

ממשרד החוץ סרבו להתייחס מטעמים של צנעת הפרט.



0 תגובות